IGTV راهنمای تبلیغات در اینستاگرام از طریق

بروز شده در درباره کسب و کار (9 دقیقه مطالعه)
IGTV راهنمای تبلیغات در اینستاگرام از طریق

محبوبیت محتوای ویدئویی و تصویری در فضای مجازی روزبه‌روز در حال افزایش است. ازاین‌رو اینستاگرام در بین شبکه‌های اجتماعی دارای محبوبیت است و طیف زیادی از مخاطبان را به خود جذب کرده است. همچنین هیچ نشانه‌ای مبنی بر کاهش علاقه مخاطبان به آن دیده نشده است پس وفاداری مشتری در این شبکه اجتماعی بالا است. متخصصان پیش‌بینی کرده‌اند که تا پایان سال 2022 میلادی ترافیک بارگذاری ویدئوها توسط تلفن همراه حدوداً به 60،889 پتا بایت (pb) خواهد رسید. افزایش سرعت ارتباطات از طریق افزایش پهنای باند، وایفای، افزایش تعداد ارتباطات 4G و ظهور اینترنت 5G  ازجمله دلایل تأثیر گذار به شمار می‌رود.

در ژوئن سال 2018 شبکه اجتماعی اینستاگرام برای به‌دست آوردن سهم قابل ‌توجهی از بازار تبلیغات ویدئوئی، پلتفرم IGTV را راه‌اندازی کرد تا بتواند رضایت مشتری و کاربران را به خود جلب کند. البته کاربران اینستاگرام همچنان می‌توانند از بخش استوری این شبکه اجتماعی ویدئوهای ۱۵ ثانیه‌ای خود را به مدت ۲۴ ساعت بارگذاری کنند. اما از طریق IGTV با گزینه‌های بیشتری می‌توانیم از تبلیغات اینستاگرام به ‌سادگی استفاده کنید.

به‌این‌ترتیب کاربران می‌توانند ویدئوهای طولانی‌تری را در اینستاگرام از طریق IGTV به اشتراک بگذارند. یکی از دلایل محبوبیت این نوع تبلیغات از طریق اینستاگرام ارائه ویدئوهای عمودی است که دیگر نیازی به چرخاندن تلفن همراه نیست.

در ابتدا این برنامه با استقبال زیادی روبه‌رو نشد اما در طول زمان کم‌ کم کاربران از این برنامه تبلیغاتی استقبال کردند. سپس شبکه اجتماعی اینستاگرام تصمیم گرفت که ویژگی امکان تبلیغات از طریق IGTV را اضافه کند. در حال حاضر استفاده از این نوع تبلیغات در اینستاگرام افزایش پیداکرده و دارای محبوبیت زیادی است. اکنون تولیدکنندگان محتوا، افراد و کسب‌وکارها می‌توانند از طریق ویدئوهای منتشرشده توسط این اپلیکیشن به تبلیغات در اینستاگرام پرداخته و درآمد خود  و رضایت مشتری را افزایش دهند.

در فوریه 2020 شرکت اینستاگرام در مصاحبه‌ای اعلام کرد که یک نمونه اولیه از یک برنامه شرکتی را ایجاد کرده است. درواقع شبکه اجتماعی اینستاگرام به دنبال روشی است که بتواند اینستاگرام و پلتفرم IGTV را تبدیل به  منبع درآمدی پایدار برای کاربران، افراد و کسب‌وکارها کند.

اگر شما هم به شبکه اجتماعی اینستاگرام و تبلیغات از طریق IGTV علاقه دارید و دوست دارید درباره آن بیشتر بدانید پس با ما همراه باشید.

مزایای تبلیغات در IGTV اینستاگرام

جاستین اوسوفسکی (Justin Osofsky)، مدیرعامل اینستاگرام در پاسخ به سؤالات مرتبط با دلایل بروزرسانی این پلتفرم می‌گوید، «عدم صرفه اقتصادی و ایجاد نکردن درآمد از اصلی‌ترین دلایل دورنگه داشتن، تولیدکنندگان طراز اول محتوا از قالب IGTV بود. کسب درآمد از طریق تبلیغات، می‌تواند انگیزه مهمی باشد که این افراد را به سمت استفاده از اینستاگرام و IGTV هدایت می‌کند. افراد تأثیرگذار می‌توانند مخاطبان میلیونی خود را به این پلتفرم بیاورند و پیشرفت و ارتقاء آن را ممکن سازند. بدیهی است که این نوع مشارکت به درگیر کردن بیش‌تر مخاطبان و بالا بردن توان بالقوه تبلیغات در اینستاگرام تبدیل‌شده و افزایش درآمد بیشتری خواهد داشت. این، همان چیزی است که از آن با عنوان اثر گلوله برفی یاد می‌شود.»

اینستاگرام در این زمینه به ‌نوعی به تبعیت از یوتیوب پرداخته و امیدوار است بتواند تعداد قابل‌ توجهی از مخاطبان وفادار این رسانه اجتماعی را نیز به خود جلب کند. بااین‌حال، باید به خاطر داشت که IGTV برای برنده شدن در این نبرد و اختصاص سهم قابل ‌توجهی از بازار تبلیغات، همچنان راهی طولانی و سخت را در پیش دارد. موضوع این است که این پلتفرم نخستین جایی نیست که امکان ارائه ویدیوهای طولانی یا بهینه‌سازی شده را در اختیار کاربران تلفن‌های همراه قرار می‌دهد. پیش‌ازاین نیز، برنامه Snap Originals اپلیکیشن پیام‌رسان اسنپ چت (Snapchat) امکان انتشار ویدیوهای ۵ دقیقه‌ای در حالت عمودی را برای کاربران تلفن همراه ایجاد کرده بود. همین امر، انگیزه‌های رقابتی بیشتری را برای  IGTV به وجود آورده است. درواقع، تنها تفاوت میان IGTV و Snap Originals در مدت‌زمان ویدیوها است. منظور این است که Snap Originals امکان پخش ویدیوهای ۵ دقیقه‌ای را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. این در حالی است که IGTV به کاربران خود اجازه می‌دهد تا ویدیوهایی ۱۵ تا ۳۰ دقیقه‌ای را منتشر کنند. این به معنای ارائه فرصت بیشتر برای انجام تبلیغات در اینستاگرام است. بااین‌حال، اسنپ چت همچنان در این زمینه پیشرو بوده و از مخاطبان  و وفاداری مشتری برخوردار است.

 

تبلیغات در IGTV و تمام نکات آن

در حدود ۱۸ ماه پس از معرفی برنامه IGTV، اینستاگرام خبر اضافه شدن ویژگی تبلیغات در آن را منتشر کرد. ارائه جریان مداوم درآمد برای تولیدکنندگان محتوا و امکان در اختیار گذاشتن محتوایی با کیفیت ازجمله اهداف این رسانه اجتماعی محسوب می‌شود. همان‌طور که قبلاً هم بیان‌شده، محتوای ویدیویی به‌شدت مورد استقبال مخاطبان بوده وپلتفرم های ارائه‌دهنده این نوع محتوا بر سر ارائه آن با یکدیگر به‌ شدت رقابت می‌کنند. انتظار می‌رود که روند فعالیت در اینستاگرام و IGTV برای سازندگان محتوا معادل همان چیزی باشد که در تلویزیون فیسبوک (Facebook Watch) اتفاق می‌افتد.

در تلویزیون فیسبوک، تبلیغات با فواصل ۳ دقیقه‌ای در بین ویدیوها به نمایش درمی‌آیند. با توجه به این‌که اینستاگرام به فیسبوک تعلق دارد، ممکن است همین الگو در IGTV هم انجام شود.

اینستاگرام در طرحی آزمایشی، تعدادی از تولیدکنندگان برتر محتوای ویدیویی را به همکاری با IGTV و ارائه تبلیغات در این پلت فرم فراخوانده است. این تبلیغات در بهار سال آینده منتشر خواهند شد. طبق اطلاعات به‌دست‌آمده، این پلتفرم برای تبلیغات خود با بهترین‌ها و قدیمی‌ترین های این حوزه همکاری خواهد کرد. بااین‌حال، انتظار می‌روند شرایط همکاری با آن مطابق با سیاست‌های کسب درآمد محتوایی فیسبوک باشد.

 

تهیه محتوای ویدیویی در اینستاگرام و نکات مربوط به آن

نکاتی که باید در هنگام تهیه محتوای ویدیویی رعایت کنید به شرح زیر است:

  • محتوا نباید خشونت‌آمیز یا نمایانگر تبعیض جنسیتی باشد. از بی‌حرمتی به مقدسات یا عبارات وسوسه‌آمیز  نیز جدا خودداری کنید.
  •   محتوا نباید تبعیض‌آمیز بوده یا سبب نفرت پراکنی شود.
  • از ارائه مطالب سیاسی یا مرتبط با مشکلات اجتماعی دوری‌کنید.
  •  محتوا باید معتبر بوده و تله ای فقط به خاطر کلیک نباشد.
  •  برای جلب نظر مخاطبان نباید احساسات آن‌ها را هدف قرار داده و به تحریک آن‌ها بپردازید.
  •  محتوا باید دست‌اول بوده و کپی نباشد.
  •  از ارائه اطلاعات نادرست و توصیه‌های پزشکی خودداری کنید.
  • ارسال مطالب مربوط به فعالیت‌های اعتراضی به‌طور کامل ممنوع است.

در صورت تعهد به شرایط ذکرشده، ممکن است اینستاگرام شمارا برای ارائه محتوا در IGTV واجد شرایط تلقی کند. پس از ارسال محتوا و جلب نظر تعداد قابل ‌توجهی از مخاطبان اینستاگرام، می‌توانید امیدوار باشید که ارائه برخی تبلیغات نیز به ویدیوهای شما واگذارشده و از این طریق بتوانید کسب درآمد کنید.

ازآنجا که اغلب افراد تأثیرگذار فضای استوری اینستاگرام را به خود اختصاص داده‌اند، پیش‌بینی می‌شود که IGTV بتواند نقش مهمی را در موفقیت تأثیرگذاران نوپا ایفا کند. این افراد  و  .می‌توانند با تولید ویدیوهای با کیفیت، حضور خود را در این رسانه اعلام کرده و با جذب تعداد قابل‌توجهی از مخاطبان، نظر برندهای بزرگ را نیز به خود جلب کنند

تبلیغات IGTV و برندها و کارشناسان بازاریابی

به‌ احتمال ‌قوی، برای شما هم این پرسش مطرح می‌شود که باوجود پلتفرم نظیر یوتیوب چرا باید تبلیغات IGTV تا این اندازه مهم محسوب شود؟

در ادامه به بررسی دلایل اهمیت تبلیغات در اینستاگرام می‌پردازیم:

-  پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال 2022 میلادی، تعداد کاربران فعال در اینستاگرام به چیزی در حدود ۹۸۹ میلیون نفر برسد.

-  چیزی در حدود ۹۰ درصد از کاربران اینستاگرام، کسب‌وکارهای موجود در این پلتفرم را دنبال می‌کنند.

-   در حدود ۱۶ درصد از کارشناسان بازاریابی B2C و 9 درصد از متخصصان بازاریابی B2B، اینستاگرام را به‌عنوان مهم‌ترین پلتفرم تبلیغاتی خود تلقی می‌کنند.

-   ازآنجا که یوتیوب از محتوای ویدیویی اشباع‌شده است، ایجاد تبلیغات در اینستاگرام و IGTV ساده‌تر بوده و امکان دیده شدن آن بیش‌تر خواهد بود.

گذشته از این‌ها، تبلیغات در IGTV به شما کمک خواهد کرد تا به طیف گسترده و متفاوتی از مخاطبان دسترسی پیدا کنید. ویدیوهای IGTV بسیار کامل‌تر از استوری های تکه‌تکه بوده و بنابراین، می‌توانند توجه مخاطبان مشکل‌ پسند را نیز به خود جلب کنند و باعث افزایش رضایت مشتری شود. به‌علاوه، اینستاگرام پایگاه تعداد زیادی از افراد تأثیرگذاری است که محتوای خود را از این طریق در اختیار مخاطبان بی‌شمار خود قرار داده و کسب درآمد می‌کنند. بسیاری از افراد، اغلب خریدهای خود را تحت تأثیر محتواهای منتشرشده توسط این افراد انجام می‌دهند. به همین دلیل، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 2020 میلادی، تعداد پست‌های پشتیبانی شده در این پلت فرم از ۶ میلیارد بیش‌تر شود. به‌این‌ترتیب، می‌توان دریافت که اگر فرد تأثیرگذار مناسبی برای ارائه تبلیغات در اینستاگرام و IGTV انتخاب کنید می‌توانید در چشم بر هم زدنی سایت خود را در معرض دید میلیون‌ها نفر قرار داده و فروش خود را به‌مراتب افزایش دهید و باعث افزایش رضایت مشتری هایتان می شود.

نقش برندها و تولیدکنندگان محتوای ویدیویی

به ‌منظور ایجاد تبلیغات هدفمندی که بتواند برای همه طرفین سودمند باشد، لازم است برندها و تولیدکنندگان محتوا با یکدیگر تعامل داشته و باهم همکاری کنند. تولیدکنندگان باید تلاش زیادی را به‌کار ببرند تا بتوانند ویدیوهای عمودی و جذابی را بسازند.

باوجود همه اختلاف ‌نظرهایی که در این زمینه وجود دارد، کافی است از روال به‌خصوصی تبعیت کنید تا بتوانید به مزایای بالقوه IGTV دسترسی داشته باشید. مشکل اینجا است که اینستاگرام ویژگی‌های دقیق تبلیغات در این پلتفرم را هنوز فاش نکرده است. بااین‌حال، ازآنجا که این تبلیغات قرار است در میان محتواهای ویدیویی IGTV پخش شوند، رعایت موارد زیر سودمند خواهد بود.

ویژگی های ویدیوهای IGTV

ویژگی های ویدیوهای IGTV عبارتند از:

  1. طول ویدیوها باید چیزی در حدود ۱۵ دقیقه (برای بارگذاری در تلفن همراه) و ۶۰ دقیقه (برای بارگذاری در وب) باشد.
  2.    ویدیوها را باید با فرمت MP4 بارگذاری کنید.
  3.  برای ویدیوهای عمودی، نسبت 16/9 و برای ویدیوهای افقی نسبت 9/16 را رعایت کنید.
  4.  پیش‌بینی می‌شود که حداقل نرخ فریم (frame rate) در این پلت فرم، 30 فریم در ثانیه است.
  5.    حداقل وضوح تصویر باید 720 پیکسل باشد.
  6.    ویدیوهایی با طول کم‌تر از 10 دقیقه نباید بیش‌تر از 650 مگابایت حجم داشته باشند. همچنین، حجم ویدیوهای طولانی‌تر از 60 دقیقه هم نباید بیش‌تر از 3.6 گیگابایت شود.
  7. در حالت ایده آل، ابعاد کادر عکس باید 420*654 باشد. پس از بارگذاری هم می‌توانید این تصویر را ویرایش کنید.

 

ازآنجا که تبلیغات در IGTV روندی جدید و نوپایی بوده و هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد، نمونه‌های زیادی برای مقایسه در دست نیست. بااین‌حال، این موضوع به‌خودی‌خود می‌تواند مزیتی به شمار آید. چراکه به‌این‌ترتیب، امکان آزمون ‌و خطای بیش‌تری وجود دارد و شما می‌توانید ایده‌های تازه خود را در این پلتفرم امتحان کنید.

برای ایجاد جذابیت بیش‌تر در ویدیوها می‌توانید از تصاویر و جلوه‌های بصری باکیفیت استفاده کنید. به‌منظور ایجاد تعامل هر چه بیش‌تر با تبلیغات و درگیر کردن بینندگان می‌توانید واکنش مخاطبان را اضافه کنید. تولیدکنندگان محتوا باید پیش‌نمایش IGTV را در صفحه خود به اشتراک بگذارند. انجام این کار در بالا بردن نرخ مشارکت در ویدیوهای عمودی تأثیر چشمگیری دارد. به اشتراک‌گذاری پیش‌نمایش یک دقیقه‌ای بهترین روشی است که می‌تواند بینندگان را به تماشای ویدیوهای تبلیغاتی شما تشویق کند. برای ترغیب مخاطبان برای کلیک بر روی ویدیوهای عمودی، پست کردن مطلبی خاص یا به اشتراک‌گذاری لینک ویدیوها در استوری ضرورتی ندارد.

هنوز خیلی زود است که بفهمیم تبلیغات در اینستاگرام و IGTV سودمند هست یا خیر. البته، تقریباً دو سال از راه‌اندازی این پلتفرم می‌گذرد. بااین‌حال، تبلیغ در آن موضوع جدیدی است که نیازبه بررسی‌های بیش‌تری دارد. درواقع، اینستاگرام پیش از هر چیز باید تولیدکنندگان محتوا را متقاعد کند تا به‌جای تمرکز بر پست‌ها و استوری ها، توجه و وقت خود را بر روی تولید ویدیوهای عمودی متمرکز کنند. به‌این‌ترتیب، محبوبیت این روش نیز افزایش خواهد یافت.

به ‌احتمال‌ زیاد، شما هم به خوبی می‌دانید که عملکرد فیسبوک در این زمینه چندان موفقیت‌آمیز نبوده است. در سال 2018 میلادی، این شبکه اجتماعی به‌طور ناگهانی الگوریتم خود را تغییر داد. انجام این کار، موجب شد که درآمد تولیدکنندگان محتواهای ویدیویی از این پلتفرم به‌شدت کاهش یابد. بنابراین، این افراد می‌توانند توجه و وقت خود را به ارائه تبلیغات در اینستاگرام و IGTV اختصاص دهند.

در حال حاضر، از عمده‌ترین مشکلات موجود می‌توان به کمبود اطلاعات و بازخورد درزمینه انجام تبلیغات در IGTV اشاره کرد. همین امر باعث می‌شود که افراد تأثیرگذار و سلبریتی های اینستاگرام هیچ دلیل قانع‌کننده برای دست کشیدن از ارائه ویدیوهای یک دقیقه‌ای و پرمخاطب در استوری ها نداشته باشند. درواقع، برای آنکه این پلتفرم بتواند نظر برندهای مطرح را به خود جلب کرده و آن‌ها را به سرمایه‌گذاری در تبلیغات این پلتفرم ترغیب کند، ابتدا باید نظر تولیدکنندگان محتوا و افراد تأثیرگذار را به خود جلب کرده و پایگاه خود را در میان آن‌ها گسترش دهد. به‌این‌ترتیب، تبلیغات در اینستاگرام می‌تواند فرصت مناسبی برای بازاریابی بوده و مخاطبان بیش‌تری را جذب برندها کند.

 

 

بازاریابی با وفاداری مشتری

رضایت مشتری را به مزیت رقابتی خود تبدیل کنید.
در شرایط کنونی اقتصادی ایران چگونه مشتریان خود را حفظ کنیم؟

بازاریابی با وفاداری مشتری
مطالب مرتبط با کسب و کار