7 راه برای جذب مشتری جدید | راه های جذب مشتری جدید

بروز شده در درباره جذب مشتری (فقط 7 دقیقه مطالعه)
7 راه برای جذب مشتری جدید | راه های جذب مشتری جدید

آشنایی با راه های جذب مشتری جدید  به شما کمک خواهد کرد تا برای جذب مشتری جدید که یکی از مهم ترین چالش های پیش روی کسب و کار هاست آماده شوید. شاید شما هم بر این عقیده باشید که ایجاد فهرست مناسبی از مشتریان کاری دشوار است. پس بهتر است، مراحل زیر را امتحان نموده و با کمک آن ‎ها راه های جذب مشتری جدید را امتحان کنید. تا بتوانید مشتریان دلخواه تان را جذب کنید و یک تجربه مشتری CX لذت بخش برایشان فراهم کنید.

بدون تردید، شما به عنوان صاحب یک کسب و کار کاملاً به این موضوع واقف هستید که وفاداری مشتری عامل حیات و بقای کسب و کار شما است. شما با داشتن یک برنامه وفاداری مشتری، بلافاصله پس از جذب مشتریان جدید می توانید در جهت حفظ این مشتریان و تبدیل آن ها به مشتریان وفادار حرکت کنید و بدین ترتیب نمره وفاداری خود را افزایش دهید شما از طریق تمرکز بر راه های جذب مشتری جدید قادر خواهید بود جریان مداوم و پیوسته‎ مشتریان جدید را حفظ کنید و کسب و کار خود را گسترش داده و اهداف سازمان خویش را محقق نمائید.

در این وبلاگ سعی میکنیم تا با ارائه هفت روش ساده شما را با روش های جذب مشتری جدید آشنا کنیم.

1.مشتری ایده آل خود را شناسایی کنید

اولین و حیاتی ترین قدم در راه جذب مشتریان جدید این است که درک درستی از مشخصات و ویژگی های مشتریان تان داشته باشید. به این معنی که مشتریان شما چه کسانی هستند، زن یا مرد هستند؟ کجا زندگی می کنند؟ چه رده سنی دارند؟ خواسته ها و نیازهایشان چیست؟  و چه علایقی دارند؟ واقعیت این است که آشنایی با نوع مخاطب مورد نظرتان به شما کمک خواهد کرد تا راه های جذب مشتری جدید  را ساده ‎تر طی کنید و به راحتی در مسیر کسب رضایت مشتری قدم بردارید. در غیر این صورت، احتمالاً در جهانی با انواع و اقسام مشتریان سر در  گم شده و نخواهید فهمید که از کجا باید کار خود را شروع کنید.

«باید به وضوح متوجه باشید که چه کسانی را هدف قرار داده‎ اید. راه های جذب مشتری جدید  را در نظر بگیرید و ببینید چه چیزهایی موجب شادمانی، اندوه، ترس و آسایش این دسته از افراد می‎شود. سپس، به این فکر کنید که چگونه می‎ توانید زندگی آن ‎ها را اندکی هم که شده آسان ‎تر کنید.»

2.محل حضور مشتری خود را شناسایی کنید

 یکی دیگر از راه های جذب مشتری جدید شناسایی دقیق محل حضور مشتریان شما است. «با در نظر داشتن مشتری هدف، احتمال حضور آن ها در هر یک از کانال‎ های ارتباطی از قبیل، رسانه، آنلاین، آفلاین و غیره را بررسی نموده و پس از آن برای مشتری پیام ارسال نمائید به این ترتیب شما خواهید توانست برای مدیریت ارتباط با مشتری برنامه ریزی صحیحی انجام دهید.» 

ماهیت تجارت شما تعیین کننده‎ محلی است که باید در آن دنبال مشتری بگردید. اگر کسب و کار شما آنلاین است باید مطابق با مشخصاتی که برای مشتریانتان تعیین کرده اید به دنبال کانال های ارتباطی باشید که احتمال حضور مشتری شما در آن ها بیشتر است به عنوان مثال ممکن است برای یک کسب و کار فعالیت در اینستاگرام مناسب باشد در حالی که یک کسب و کار دیگر از طریق یک کانال تلگرام، وب سایت یا یک اپلیکیشن با مشتریانش در ارتباط باشد.

و شاید هم جنس کسب و کار شما طوری باشد که مشتری باید حضوراً به فروشگاه شما مراجعه کند.از این رو روش های جذب مشتری جدید برای هر کدام از این فضاها می تواند متفاوت باشد.

3.با فضای درونی و بیرونی کسب و کار خود آشنا شوید

اطلاع دقیق از عرصه‎ صنعتی که در آن فعالیت می‎ کنید و آشنایی کامل با محصولات و خدماتی که ارائه می‎ نماید، یکی دیگر از راه های جذب مشتری جدید است. آشنایی کامل با پیشینه و عملکرد محصول، شما را قادر می ‎سازد تا بهترین روش ‎های جذب مشتری را اعمال نمایید. به این ترتیب، افراد علاقمند از میزان معلومات شما آگاهی یافته و در صورت لزوم از شما کمک خواهند خواست. بنابراین همان طور که می‎بینید با یکی دیگر از راه های جذب مشتری جدید آشنا شده‎ اید.

4.پاسخگو باشید

شما باید به مشتریانتان دلایل قانع کننده‎ ای ارائه کنید تا شما، محصولات و سرویس هایتان را انتخاب کنند. این نخستین گام در ارائه یک تجربه مشتری خوب و پیمودن  راه های جذب مشتری جدید خواهد بود.

«درک کامل مشکلات موجود مشتریان و تلاش برای بر طرف کردن آن‎ ها، برای مشتریان ایجاد ارزش می ‎کند و به شما کمک می کند تا در مسیر مشتری مداری گام بردارید. انجام این کار از طریق ایجاد محتوایی ارزشمند در وبینارها، مطالب منتشر شده به عنوان وبلاگ و ارتباط با مشتریان در جهان واقعی و ایجاد شبکه ارتباطی مناسبی با آن‎ ها امکان پذیر خواهد بود. به این ترتیب، شما موفق خواهید شد که دنبال کنندگان و مخاطبین گوناگونی را جذب خود نموده و به تدریج با ایجاد قیف فروش مناسبی خواهید توانست این طرفداران و دنبال کنندگان را به مشتریانی واقعی  تبدیل کنید.» این هم یکی از راه ‎های‎ جذب مشتری جدید است که بهتر است انجام آن را به خاطر بسپارید.

5.از بازاریابی واکنش مستقیم استفاده کنید

به کارگیری تاکتیک ‎های تشویقی به عنوان مثال دریافت یک کد تخفیف و یا برخورداری از یک مزایای خاص در ازای تکمیل فرم ثبت نام شما بهترین فرصت برای جذب مشتری است. به همین دلیل، Jeff Mottle توصیه می ‎کند که پیام‎ هایی را برای مخاطبین هدف خود ایجاد کنید که مستقیماً آن‎ ها را خطاب قرار داده و واضح باشند. او می‎ گوید، «بهتر است تبلیغاتی را برای مشتریان ایده‎ آل خود ایجاد نمایید که ارزش ‎های رایگانی را به آن ‎ها ارائه داده و آن ‎ها را بر آن دارند تا حرکت در مسیر قیف فروش را آغاز نمایند. تمام روش ‎های استفاده از بازاریابی مستقیم را فرا بگیرید. به این ترتیب، خواهید آموخت که در نظر گرفتن تنوع راه های جذب مشتری جدید و تمرکز بر نتایج دارای اهمیت است. پیام‎ های قانع کننده ‎ای ایجاد نموده و در خلال آن‎ ها برای مخاطبین خود تشریح کنید که تعامل با شما برای آن ‎ها چه مزایایی را به دنبال خواهد داشت. به مخاطبین خود نشان دهید که از مشکلات آن ها آگاهی داشته و تعامل با شما به آن ‎ها کمک خواهد کرد تا مسیر خود را ارزان ‎تر و سریع ‎تر پشت سر بگذارند.»

به این ترتیب، لازم است توجه داشته باشید که راه های جذب مشتری جدید متنوع و در عین حال ساده هستند. پس با به کارگیری هر یک از این روش‎ های جذب مشتری می ‎توانید با جلب رضابت مشتری ،مشتریان احتمالی و بالقوه را به مشتریان حقیقی تبدیل نمایید.

6.با دیگران برای جذب مشتری مشارکت کنید.

برقراری ارتباط و ایجاد مشارکت با کسب و کارهای ارائه دهنده‎ خدمات مکمل به شما این امکان را خواهد داد تا از مزایای هم افزایی و تجمیع انرژی بهره‎ مند گشته و راه های جذب مشتری جدید را مورد استفاده قرار دهید. این یکی از اقدامات تاثیر گذار در ایجاد هر کسب و کاری به شمار می ‎رود. برای مثال، در صورتی که شرکت شما در زمینه سئو فعالیت دارد، بهتر است با سازمان‎ ها و شرکت‎ هایی همکاری کنید که به ساخت وب سایت مشغول هستند. در این مورد، Beckett توصیه می‎ کند که پس از ایجاد مشارکت با مشاغل مکمل کسب و کار خود ، می ‎توانید با سایر صاحبان مشاغل و مشتریان نیز ارتباط برقرار نموده و به این ترتیب، قادر خواهید بود یک پایگاه مشتری معتبر برای خود ایجاد نموده و راه های جذب مشتری جدید را هرچه ساده ‎تر و با توفیق بیشتری پشت سر گذارید. او اضافه می ‎کند، «بهتر است بر ایجاد روابط انسانی تمرکز داشته باشید. کیفیت روابط و قدرت آن‎ ها، احتمال مورد توجه قرار گرفتن توسط مشتریان را افزایش داده و ممکن است آن‎ ها تمایل یابند تا شما را به دوستان و آشنایان خود نیز معرفی کرده و یا شاید تمایل پیدا کنند تا دوباره به شما مراجعه نمایند.»

7.مشتریان خود را دنبال کنید

Josh Sprague مدیر عامل شرکت Orange Mud توصیه می کند، «پس از انجام تلاش‎ های بی ‎شمار برای وارد کردن مشتریان به حلقه‎ کسب و کار خود به خاطر داشته باشید که به کار گیری راه های جذب مشتری جدید، مستلزم آن است که مشتریان احتمالی و حقیقی خود را در این حلقه نگه دارید. برای رسیدن به این مقصود لازم است آن ‎ها را با ارسال نمونه و پیگیری آن و انجام اموری از این قبیل دنبال نموده و برنامه‎ بازاریابی خود را به اجرا رسانید. به خاطر داشته باشید که بدون پیگیری و دنبال کردن مشتریان احتمالی، تمامی زحمات شما به هدر خواهند رفت.»

با انجام همین مراحل ساده شاهد رشد و توسعه‎ پایگاه مشتریان خود خواهید بوده و خواهید دید با این که  راه های جذب مشتری جدید دارای تنوع هستند ولی به کار گیری آن ‎ها به شما کمک می ‎کند تا در کسب و کار خود موفق ‎تر عمل کنید.

بازاریابی با وفاداری مشتری

رضایت مشتری را به مزیت رقابتی خود تبدیل کنید.
در شرایط کنونی اقتصادی ایران چگونه مشتریان خود را حفظ کنیم؟

بازاریابی با وفاداری مشتری